tag:blogger.com,1999:blog-23243424210100322692024-03-13T06:39:04.029+02:00εργαστήρι μάθησης και πολιτισμούUnknownnoreply@blogger.comBlogger691125tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-41794279811706012932011-08-13T14:54:00.000+03:002011-08-13T14:54:11.082+03:00Λέσβος-Σαπφώ -ΕλύτηςUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-35091496437444032682011-08-12T10:34:00.000+03:002011-08-12T10:34:52.800+03:00Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΤ
Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-71282292722140216092011-06-11T18:59:00.001+03:002011-06-11T19:01:31.815+03:00Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και οι έφηβοιImage via Wikipediaτης Mαριαννας Tζιαντζη
Μια μικρή παρέα μαθητών λυκείου συζητά για τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη. Η εικόνα αυτή μοιάζει βγαλμένη από μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, όμως είναι αληθινή, αφού την είδαμε στο «Σκοτεινό τρυγόνι» της περασμένης Δευτέρας. Στην Ελλάδα του 2011 υπάρχουν έφηβοι που διαβάζουν Παπαδιαμάντη και συζητούν γι’ αυτόν.
Το «Σκοτεινό τρυγόνι» είναι μια Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-30754195911518722532011-01-27T02:19:00.002+02:002011-01-27T02:25:31.053+02:00ΕΛΕΝΗ ΓΛΥΚΑΤΖΗ - ΑΡΒΕΛΕΡ: Είμαστε όλοι Βυζαντινοί του Νίκου Μπακουνάκη Γιατί οι Έλληνες οφείλουμε τα πάντα στο Βυζάντιο, ακόμη κι όταν... τρώμε τον περίδρομο. Γιατί ο Σαλβαντόρ Νταλί είναι περισσότερο συγγενής με έναν αγιογράφο παρά με έναν σύγχρονό του. Γιατί υπάρχουν ταμπού στη διδασκαλία της Βυζαντινής Ιστορίας. Εξηγήσεις από μια μεγάλη βυζαντινολόγο Η ιδέα ήταν του Χρήστου Λαμπράκη. Μας το αποκαλύπτει η ίδια. Να γράψει ένα Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-29890279671600140772010-08-26T11:00:00.001+03:002015-10-22T01:38:45.398+03:00ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (2010-2011)Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-28693539916418298982010-08-09T14:45:00.001+03:002010-08-09T14:46:41.859+03:00Η κρίση του ΒιζυηνούΗ κρίση του Βιζυηνού
Φαντάζομαι ότι θα τυχαίνει κάποτε, σε αναπάντεχες συνήθως στιγμές, να θυμηθείτε το δίστιχο του Βιζυηνού «μετεβλήθη εντός μου / και ο ρυθμός του κόσμου». Έχει πια γίνει εμβληματική φράση, που με τη λιτή δύναμή της αντιστέκεται στην κακή τύχη της υπόλοιπης ποίησής του. Από τόσο λυρισμό, που βούλιαξε στον καιρό, είναι ειρωνικό ότι σώθηκαν στη συλλογική μνήμη κάποια Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-53250273043593607562010-08-09T14:43:00.001+03:002010-08-09T14:45:05.489+03:00Αι αρχαί των τεχνώνΑι αρχαί των τεχνών
του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ
Αι τέχναι, όπως πάσα ενέργεια εν γένει, κέκτηνται κατ' ανάγκην, πλην της ιστορίας των αποτελεσμάτων αυτών, και μίαν άλλην ιστορίαν, την ιστορίαν των αιτιών των παραγουσών τ' αποτελέσματα ταύτα. Η δ' ιστορία αυτή, ασύνδετος προς ονόματα, η αυτή κατά πάντα χρόνον, διά πάσαν χώραν, και διά πάντα τεχνίτην, θα ήτο κατάλληλος να πληρώση το κενόν το Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-81372515657450841292010-08-09T14:41:00.002+03:002010-08-09T14:42:43.647+03:00Πέντε κείμενα για τον ΣωκράτηΠέντε κείμενα για τον Σωκράτη
Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-8500778666226887372010-08-09T14:38:00.001+03:002010-08-09T14:39:54.378+03:00Με δύναμη από τη ΜυτιλήνηΗ παρουσία των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων στον ευρωπαϊκό κόσμο του 19ου και του 20ού αιώνα, η σχέση της οικογένειας με την επιχείρηση και την επιχειρηματικότητα, η παραγωγικότητα, τα πλεονεκτήματα αλλά και τα όρια των οικονομικών δραστηριοτήτων αυτού του τύπου αναδύονται μέσα από μια μελέτη που συνδέει αριστοτεχνικά το ιδιωτικό με το δημόσιο...
Διαβάστε περισσότερα στο: http://Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-56101935789065660172010-08-09T14:34:00.001+03:002010-08-09T14:34:56.226+03:00Με αφορμή τον «Μοσκώβ-Σελήμ»
Το έργο του Βιζυηνού με έχει «παγιδεύσει» για χρόνια σε επανειλημμένες αναγνώσεις. Θα επεξεργαστώ, στη συνέχεια, αυτή την εντύπωση της «παγίδευσης», συνδέοντάς την με διεξόδους που μοιάζει να δίνει το έργο του Βιζυηνού σε σύγχρονα ζητούμενα της ανθρωπολογίας της τέχνης...
Read more: http://spoudasterion.pblogs.gr/pages/2.html#ixzz0w6jchqAL
Under Creative Commons License: AttributionUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-52700298828602214132010-08-09T14:30:00.001+03:002010-08-09T14:32:48.590+03:00Καθ' οδόν: Στη Λέσβο
Μόλυβος. Η γειτονιά του αρχοντικού Γιαννάκου (κόκκινο σπίτι)
Απίστευτη ομορφιά, απέραντοι ελαιώνες, χιλιάδες καμαρωτά πεύκα, ατέλειωτες αμμουδιές και με ένα εκπληκτικό απολιθωμένο δάσος, η Λέσβος, το νησί με το καλό κλίμα, τους φιλικούς κατοίκους, ο τόπος με το πολύ «χτες», αλλά και το σημαντικό «σήμερα», συνεχίζει να Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-78005733159384779932010-06-29T02:56:00.001+03:002010-06-29T02:57:27.660+03:00Σταυρόλεξο για την 1η Ενότητα των Λατινικών της Α΄ Λυκείου για να λύσετε το σταυρόλεξοκατευθυνθείτε στονΧώρο Μελέτης Φιλολογικών Μαθημάτωνπιέζοντας το εικονίδιοUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-17525219037332104572010-06-26T13:13:00.001+03:002010-06-26T13:16:15.469+03:00Quiz στην 21η Ενότητα των Λατινικών της Γ΄ ΛυκείουQuiz στην 21η Ενότητα των Λατινικών της Γ΄ ΛυκείουUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-40747447483769703692010-06-25T12:16:00.001+03:002010-06-25T12:17:47.759+03:00XΩΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝΣτόχος της παρούσας εκπαιδευτικής πύλης είναι να παρέχει στους μαθητές & τις μαθήτριες του Λυκείου τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής προετοιμασίας τους στα μαθήματα της Έκθεσης, της Λογοτεχνίας (Κατεύθυνσης), των Αρχαίων Ελληνικων, της Ιστορίας (Κατεύθυνσης) και των Λατινικών, λειτουργώντας ασφαλώς επικουρικά στην προετοιμασία των παιδιών στα παραπάνω μαθήματα στα πλαίσια τηςUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-79299926420014408132010-06-21T14:11:00.001+03:002010-06-21T14:12:41.189+03:00Kubbu - Make Educational Games, Online Activities and QuizzesKubbu - Make Educational Games, Online Activities and QuizzesUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-59214536009804076772010-06-21T02:40:00.002+03:002010-06-21T02:44:23.405+03:00Ιστορία Κατεύθυνσης Γ΄ Θεωρητικής: Κριτήριο Αξιολόγησης
Οι ερωτήσεις του κριτηρίου αναφέρονται στο Κεφάλαιο της Οικονομίας.
Για να τις απαντήσετε και να δείτε τη βαθμολογία σας (μαζί με τις σωστές απαντήσεις) πιέστε το εικονίδιο
Read more: http://spoudasterion.pblogs.gr/2010/06/643109.html#ixzz0rRK7E3sF
Under Creative Commons License: AttributionUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-11297430577046046702010-06-20T13:39:00.002+03:002010-06-20T13:42:40.854+03:00ΛΑΤΙΝΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Σταυρόλεξο για την 21 Ενότητα (νέο)
για να λύσετε το Σταυρόλεξοπιέστε το εικονίδιο
Read more: http://spoudasterion.pblogs.gr/#ixzz0rO9IflJU
Under Creative Commons License: AttributionUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-61205391295704788982010-06-19T12:34:00.001+03:002010-06-19T12:35:27.266+03:00Σχολείο και «γνώση»της Άννας Φραγκουδάκη
Οπως κάθε χρόνο, διαβάζοντας στις εφημερίδες τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων, σκέφτομαι:
πάλι «τούτη την άνοιξη/ τούτο το καλοκαίρι...» οι σωστές απαντήσεις είναι: «από τη λέξη Χ σελίδα τάδε έως τη λέξη Ψ σελίδα δείνα». Επιπλέον ο θρίαμβος της μνημικής γνώσης έχει πλατύτατη συναίνεση, επειδή εφαρμόζεται η «αξιοκρατία» εξασφαλίζοντας απόλυτη αντικειμενικότητα στη Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-18077113182415041412010-06-19T03:41:00.001+03:002010-06-19T03:43:07.430+03:00H πανδημία της αποβλάκωσηςΑς μη διστάσουμε να αψηφήσουμε τις προκαταλήψεις για το ποδόσφαιρο! Αντίθετα από κάποιους που «συγχέουν» τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (τον ΟΗΕ, αυτό το «μαραφέτι» όπως το χαρακτήριζε ο Ντε Γκωλ) με τη FIFA, και αντίθετα από εκείνους που θέλουν να συγκρίνουν τα κράτη με τις ποδοσφαιρικές ομάδες, θα ορίσουμε πιο επιστημονικά την τρέχουσα παγκοσμιοποίηση του ποδοσφαίρου με τον ακόλουθο τρόπο: Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-85779246686495879232010-06-18T01:46:00.000+03:002010-06-18T01:49:40.865+03:00Οι προφήτες της αγοράςτου Κ.Τσουκαλά, καθηγητή Κοινωνιολογίας
Προσφέροντας βήματα στην αγυρτεία και καλλιεργώντας τον φετιχισμό του παραλόγου οι άρχοντες των μέσων ενημέρωσης λειτουργούν ως ενσυνείδητοι μεσίτες της ηλιθιότητας
H ισχύς του αθάνατου αξιώματος του Λεμπέση «ενός βλακός δοθέντος, μύριοι έπονται» προϋποθέτει ότι οι βλάκες θα είναι σε θέση να προωθούν ανενόχλητοι τα συμφέροντα και δικαιώματά Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-31607852802937952712010-06-17T19:46:00.001+03:002010-06-17T19:49:10.428+03:00Νίκος Εγγονόπουλος: Περισσότερο από υπερρεαλιστήςτου Νάσου Βαγενά, καθηγητή Θεωρίας & Κριτικής της Λογοτεχνίας
Λοιδορημένος όσο κανένας άλλος έλληνας δημιουργός για τις «ξενότροπες» και ακατάληπτες την εποχή της πρώτης του εμφάνισης πρωτοποριακές αναζητήσεις του ο Νίκος Εγγονόπουλος αναγνωρίζεται σήμερα ως ένας από τους κορυφαίους της γενιάς του '30, της γενιάς που εισήγαγε την ελληνική τέχνη στον 20ό αιώνα. Ποιητής και Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-89596145939678196702010-06-17T13:36:00.001+03:002010-06-17T13:38:08.369+03:00Σταυρόλεξο με ρήματα της αρχαίας ελληνικής (4) για να λύσετε το σταυρόλεξοπιέστε το εικονίδιο
Σημ.: Οι ορισμοί αφορούν σε ρήματα που αρχίζουν με το γράμμα ε-
Read more: http://spoudasterion.pblogs.gr/2010/06/stayrolexo-me-rhmata-ths-arhaias-ellhnikhs-4.html#ixzz0r6aRV3OF
Under Creative Commons License: AttributionUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-68242028131576306742010-06-14T19:26:00.001+03:002010-06-14T19:27:10.852+03:00Δικτυακό Διαγώνισμα στο Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής για τα παιδιά της Γ΄ θεωρητικής (4)
για να δείτε το διαγώνισμα πιέστε το εικονίδιο
Τα ερωτήματα αφορούντα παρακάτω φαινόμενα:
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΠΛΑΓΙΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΕ ΕΥΘΥ
ΠΛΑΓΙΑΣΜΕΝΟΙ ΥΠΟΘΕΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ
Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-75777350168365146992010-06-08T22:31:00.002+03:002010-06-08T22:36:24.370+03:00Λατινικά Γ΄ Λυκείου: Κριτήριο αξιολόγησης στη 23η ενότητα για να απαντήσετε στο κριτήριοπιέστε το εικονίδιοUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2324342421010032269.post-91323026261481427822010-06-07T17:48:00.001+03:002010-06-07T17:48:41.729+03:00Σταυρόλεξο με ρήματα της αρχαίας ελληνικήςγια να λύσετε το Σταυρόλεξοπιέστε το εικονίδιο
Σημ.:Το σταυρόλεξο περιλαμβάνει ζητούμενα που αφορούν στα ρήματαπου αρχίζουν με τα ακόλουθα γράμματα:β-, γ-, δ-
Read more: http://spoudasterion.pblogs.gr/#ixzz0qB9FgBLM
Under Creative Commons License: AttributionUnknownnoreply@blogger.com0